ÖNEMLİ : Eğer daha önce hiç tasarım yapmadıysanız lütfen alpha ve texture dosyaları hakkında http://selmacapar.blogspot.com/2009/04/nedir-bu-texture-alpha-dosyalari-bu.html ve body shoptan project e dosya gönderme işlemleri hakkındahttp://selmacapar.blogspot.com/2009/04/bu-blogda-sims2-kyafet-yapm-asamalarn.html verdiğim linklere tıklayarak bilgi edinin. OK? ben mümkün olduğunca ayrıntıya gireceğim...

kokoş püskül


Bugünde bir elbise yapalım.2-3 gündür blogun teknik işleriyle ilgilendiğim için tasarım yapmaktan uzak kaldım. Birde şu sayfa yapısını değiştirebilsem. Çok sade ve göz yormayan güzel bir şablon arıyorum. Bulduğumda sizde durumu farkedersiniz zaten. Neyse geçelim elbisemize ben bu elbiseyi seçtim.Elbise yapımında son işlemde eteğimizin alt kısmına farklı bir uygulama yapacağız. Böylece size modellemede bir alternatif daha göstermiş olmanın mutluluğuyla bugün rahat bir uyku uyuyabileceğim. Ben ilk tasarım yapmaya başladığımda konuyu ayrıntılarıyla anlatan hiç bir site veya blog bulamamıştım. Tek yoldaşım www.simstr.com olmuştu. Kesinlikle tavsiye ederim arkadaşlar. Orada aradığınızı bulamasanızda Forum yoluyla hemen size yardım için dönecek olan çok sayıda simsciler vardır. Simsci de biraz sönük kaldı gerçekten hepsi uzmanlaşmış bu konuda ve gerçekten yürekten yaptıklarını hissedersiniz.Tabii bende yardımcı olurum size mail yoluyla yada yorum bırakarak bana mesaj bırakabilirsiniz. Başımdan atmaya çalıştığımı düşünmeyin yani. Ben profesyonelleşmiş bir ekibi tanıtmak istedim. Elbise yapmaya geçeceğiz söz. Bugün çenem açıldı. Klavyemmi, parmaklarım mı deseydim :)) tamam tamam başlıyoruz. şimdiiiii, süslü ve kokoş simler için pırıltılı, püsküllü pembe bir elbise yapalım.Hatta bu elbiseye bundan sonra kokoş püskül diyelim :) Elbiseleri sağ tıklayarak kopyalayın farklı kaydedin ve uygun kolay bulabileceğiniz bir dosyaya yapıştırın.Elbiselerimiz hazır. Blogumuzun formatına uygun açıklamaları yapalım.


gerekli malzemeler,


elbise resimleri




bir adet elbisemize uygun seçilmiş mesh (mesh by Ronja- thanks for mesh ronja)






ve tabiiki photo fitre




let's go... Body Shop'umuzu açıyoruz. Bendeki uygun mesh (bana göre tabiki )buydu.Hani platform topuklarda modayken... Hoş aslında bu elbiseye ince topuklu ayakkabılı bir mesh daha şık dururdu ama benim download dosyamı bir elden geçirmem lazım. acayip bitik durumda bazı kızların saçları görünmüyor. kıyafetlerimde problem var varda var anlayacağınız. Diyorum ya ÇENEM AÇILDI. Ok! elbisemizin meshini seçtik. ve PROJECT kloserimize attık.




C:\Documents and Settings\Selma Çapar\Belgelerim\EA Games\The Sims 2\Projects\elbisem meshimize giden yolumuz budur.


Project'ten meshimizin parçalarını photo filtreye sürükleyerek atalım. İlk önce alpha dosyasıyla başlıyoruz ki meshimiz bildiğiniz gibi boyundan askılı bir elbise, bizim kokoş püskül ise kalın askılı, bu nedenle resimlerimizi kesip alpha dosyamıza yapıştırarak askılarını düzeltiyoruz.




ÖNEMLİ NOT photo filtre de, seçtiğiniz alandan çıkmak için, seçtiğiniz alanın üzerinden sağ tıklayıp hide selection diyoruz...



Tabii ki konuyu öyle hemen kısa kesmeyeceğim. Şimdi, başta söylediğim gibi iki elbise resmimizi attığınız dosyadan alıp Photo Filtre programına atıyoruz.daha sonra bu elbiseleri kesme işlemimiz var resimle kesiş işlemi görüntülenemediği içindir ki size yazılı anlatmak durumundayım. Programımızın SAĞ tarafında bulunan sütunda yukarıda resimde işaretlediğim polygonumuz var. Bu bizim sihirli değneğimiz gibi birşey. Elbiselerimizi çevresini tıklayarak kesiyoruz ve fondan ayırıyoruz. Hiç polygon kullanmayanlar için zor olabilir. Photo filtrede yaptığınız hatayı düzeltme şansı herzaman vardır. Biraz deneme yapın kesin olmadı bir daha bir daha eliniz mutlaka alışacaktır. Pes etmek yok...Kestiğiniz parçayı kopyalayıp alpha dosyasında ki ön tarafı kestiyseniz sağ tarafa, arka tarafı kestiyseniz sol tarafa yapıştırın. Öyle lap diye yapıştırmayın. Yapıştır dediğiniz zaman (paste) size işleme devam etme şansı veriyor. Enson yapıştırma Validate pastedir sağ tıklayınca en üst seçenek... Sizde elbisenin şu an için önemli tarafı göğüs dekoltesi güzel bir dekolte bulana kadar yapıştırın save edin body shopa dönün elbisenize koyduğuz isim herneyse oraya basın kontrol edin beğenmezseniz tekrar photo filtre geri al deyin tekrar yapıştırma işlemleri ve bu böyle devam eder gider ta ki siz işleminize onay verene kadar.ben kesme işlemlerimi yaptım. Alpha dosyasını sağ tıklayıp copy deyip texture dosyasını açıp(projectde ilk dosyaydı)paste diyorum. Bu dosyam şimdilik kalsın. Aphaya dönüyorum. Çünkü alpha dosyasını siyah beyaz yapmam lazım. Elbisenin yapıştığı kısım beyaz olacak geri kalan kısımlar siyah. Tabiii ayakkabıda beyaz olacak. şimdi bunun için bir çok pratik yol var. siz mutlaka kendiniz için bir yol bulursunuz ama bence bu elbiseden elbiseyede değişiyor. Alphada da ben polygon kullanarak işlem yapacağım . aslında bazı kıyafetler photo filtrenin sağtarafındaki sütunda Magic Wand Tool ile hemen ayrılıyor. Ama bu kıyafetimizin üst tarafı palet olduğu için bu sihirbaz elbsenin bu kısmını ayırt edemiyor.Polygonumla renkli elbisemizin üst dekoltesini çerçeveledim ve beyaza boyadım. invert selection diyorum(sağ tıklayın aşağıda 1. aşama). ve boyayacağım alanı- elbisenin alt kısmını seçmiş oluyorum.Elbisemizin tümü beyaz oldu.




(yukarıda 2.aşama) Hadi kontrol edelim.




B.shop/ elbisenizin ismi/ tıklayın son güncellemenizi görürsünüz. Şimdi alphayı beyaz yaptığınız için elbise ortaya çıkmıştır hatalarmı var düzeltin tekrar kontrol. Süreç hep aynı. Bakalım bizde ne olmuş bende şimdilik değiştirilecek bir şey yok. Burada dekolteyi kontrol edin. Diğer taraflar sonradan düzenlenecek zaten. Şİmdi alpha dosyasına tekrar dönelim ve burada arka tarafınıda beyaza boyayıp işlemimizi sonlandıralım. Haydi devam...

PHOTO FİLTRE 'de güzel bir özellik var selection tool basınca (sağ tarafda ki sütunumuzun ilk işareti ok işareti) aşağıda açılan seçili alanda dikdortgen, elips gibi düğmeler var . Buradan bir tanesini seçip alphadaki resmimizin arka tarafında bir boyun ipi var burayı silelim. boyun ipini içine alacak bir diktörtgen yapın ve burada photo filtreye ben bu seçtiğim alanı boyamak istiyorum diyoruz. ve oluşan alanı boyuyoruz. Sadece seçilen alan boyanacağı için taşma olmayacak. Buradan çıkma için seçili alana sağ tıklayın ve hide selection deyin (açılan küçük pencede en altta). Her giysi tasarımında farklı yollar izlenir ve denenir. Her elbise aynı yolla yapılmıyor anlayacağınız.Bizim seçtiğimiz bu elbise meshimize fazla uygun olmadığından ben farklı bir yol deneyeceğim. Elbisenin arkası için söylüyorum. Farkettiyseniz askısı biraz eğreti durdu. Biraz mı ? :)) Şöyle yapalım elbisemizin ön beyaz kısmına photo filtrenin sağ sütunundaki magic wand tool ile tıklıyoruz.Bu işlemle beyaz alanı kopyalamak için seçiyoruz.sadece iki renk olduğu için magic görevini tam yerine getiriyor.sonra burası önemli çünkü ön askılarla arka askılar bu şekilde buluşuyor. evet seçtiğimiz alanı copy deyip elbisemizin arkasına düzgün bir şekilde yapıştırıyoruz. Eteğin altını hiza alın.aşağıda gördüğünüz gibi yapıştırdık. şimdi bu işlem askıların omuz kısmında da işe yarıyor.Bunun kontrolünü de farklı yapacağız. Mutlaka hata payı vardır ama düzeltiriz. yapıştırma işlemini farklı yapacağız. Paste demeden önce resmimizin yönünü değiştiriyoruz askılarda hata yapmamak adın bunuda şöyle yapıyoruz. Aşağıdaki resimde gösterilen butono basın ve sonra paste deyin.

Paste dedikten sonra validate paste demiyoruz. Paste options seçiyoruz ve aşağıda bulunan resimdeki ayarları yapıyoruz.


opacıty 65- transperensy seçili - toloranse 65. Buişlemi neden yapıyoruz. alphada resmin arkasını seçmedik ama textürde kullanacağız. Siz isterseniz bundan sonraki işlemleri yapmaya bilirsiniz. direk yapıştırın ve ve alphadaki siyah yerlerdeki askıları temizleyin siyaha boyayın ve alpha dosyasında ki işi bitirin.texture de de resmin ön tarafını yapıştırırsınız. Ama ben devam etmek istiyorum. Çünkü bazı ayrıntıları aktararak neler yapılabileceğini göstermek istiyorum. Sonuçta yine aynı yere çıkacağım. Kazancımız ayrıntı öğrenmek olacak.


Evet şimdi yapıştırdığımız alan şeffaflaştı ki biz alttaki alanı görebilelim diye.Şimdi amacımız son yapıştırdığımız alanın askılarını almak. Bu işlemide polygonla yapıyoruz. Alanımızı seçtik ve beyaza boyuyoruz.Sağ tıklayıp ınvert selectıon deyip beyaz dışında kalan alanları siyaha boyuyoruz.işlemimiz tamam.



Alphadaki işimiz bitti şimdi texture geçe biliriz.Bu arada şu yazdıklarımı bir kontrol edeyim dedim. ben önce elbiseyi yapıyorum. yaparken resimleri çekiyorum. düzenliyorum sonra anlatım yapmak için yazmaya başlıyorum. Bu nedenle benim elimdeki planı hazırlarken bile böyle yaparak işi uzatmışım, şöyle yapabilrdim dediğim çok yer var ama,elbiseyi yaparken ne görüyorsanız onu yapıyorsunuz. Değiştirmek için girişimde bulunduğumdada fazla ayrıntı kalmadı. Ben istiyorum ki bu texture ve alpha üzerinde photo filtreyle neler yapabileceğimizi görelim.İtirafda ediyorum. Oişlemleri geri almak demek şu sunumu baştan yazmak demek. Yok dedim ya yazık bana iki gündür bununla uğraşıyorum emeğime yazık kalsın . Sonuçta işi bilen insanlara değil yeni başlayan arkadaşlara anlatıyorum. Fazlasını öğrenmekte zarar yok. Photo filtre gibi bir grafik programınıda detaylı bir şekilde öğreniyoruz. Bu arada ben bu işin profesörüyüm demiyorum sakın yanlış anlamayın. Bende her seferinde yeni şeyler öğreniyorum.Neyse devam edelim.Texture dosyamız photo filtrede açık değilse açalım. Sonra polygonla seçtimiz ressmi yapıştıralım. Büyük ihtima o sayfanız da seçili olarak kalmıştır. Copy deyin ama yanlışlıkla polygonla kestiğiniz alanı kaybettiyseniz baştan resmi kesin. Resmimizin üstüne yapıştırın unutmayın ön sağda. Evet aşağıda ben yapıştırdıktan sonra birçok işlem yaptım.


Mümkün olduğunca seçtiğiniz bölümü genişletmeden yapıştırın. Çünkü çirkin ve orantısız görünüyor. kesin yapıştırın. sürekli böyle çalışın. Ben aşağıdaki x le işaretli alanı elbise resmimizin arkasındaki alandan aldım sol tarafıda o şekilde düzenledim. Ayrıntıları gösterdim resimde sizde küçük copylerle işlem yapın sonuç güzel olacaktır. Yalnız ayrıntılara önem veri yapıştırdığınız alanda resim, çizgi renk koyulaşması yada açılması varsa bunları kontrol ederek yapıştırın. Simsinizin kalitesiz bir elbise giymesini istemezsiniz herhalde...Body shopta kontrol edelim...


Bunu sık sık yaparsak hata payımızı en aza indiririz hatta sıfırlarız. Ben kontrolümdeki hataları gördüm hemen onları düzeltelim. Arka sırttaki alan çok küçük ve birleştirme olmamış . Dönüyoruz. texture ye Ben biraz alphada oynayacağım.

Zaten resimdede görülüyor sağ ve sol kol altları aynı hizada değil be hemen dikdörtgenle sağ tarafı hiza alıp askıların altını beyaza boyuyorum. Böylece body shoptaki kontrolde çıkan sırt taki alan çok ince sorunumuzu çözüyorum. Evet iki aşamada bu sorunu çözdüm. Acaba çözdüm mü? evet biraz ama üstünde oynamalar lazım. Şimdi elbisemizin arka resminden büyükçe bir parça alıp alpha arka deyim ben düzeltmeye başlıyoruz. Parmağıda almışım. Onuda düzeltiyorum.

arkadaşlar bende resmin arkasıda var ama farkıdaysanız biraz eğri bunedenle bu yüzü kullanmadım ama siz elbisenin herhangi bir yerinden bir parça alabilirsiniz resim sizi şaşırtmasın.

Şu andan itibaren anlatımlı resimler başlıyor. Ben daha kullanışlı olacağını düşünüyorum. Benim işimde kolaylaşdı bu arada. Texturemizi düzenlemeye devam ediyoruz. Ben arka tarafı sola alasaydım keşke aşağıdaki resimde karıştırma payı var ama yazıyor ön ve arka taraf diye.


evet bakın resimde nasıl çalıştığımı az çok anlamışsınızdır detaylarına kadar çalışırım. Biraz boya kullanım ama çok küçük farkedilmez ama büyük alanları sakın boyamayın. Çok ucuz duruyor...işlemimiz burada bitti geçelim ayakkabıya.

Kontrolü unutmayın hata yaptıysanız düzeltirsiniz. Ayakkabı için elbisemizden bir parça alıyoruz. Ayakkabı değil tabi bu terlik neyse. resimdeki gibi yapıştırın. siz farklı bir resim beya kumaş kullanabilirsiniz ben üzerinde oynayacağım zaten. Düz renkler ayakkabıda güzel durmuyor. Diğer topuk için benim dosyalarımda paletli bir elbiseden parça aldım Sizde buradan alabilirsiniz. Hadi gözümüz aydın textureyide bitirdik. Gelelim son işlemimze. Kıyafetimize boyut katalım. 3. dosyamızı açalım. Gri olanı...


texturemizin üstüne sağ tıklayıp bu gri dosyamıza yapıştıralm. Sonra bu dosyayı gri yapalım. Filtre/aged effect/blackand white diyoruz. Bakın resim çekmeyi unutmuşum. Adjust/brightnetss-contrats deyip 50-50 yapabilirsiniz.


Bitti. işlemimiz tamam. Şimdi asıl önemli olan omuz hatalarının kontrolü. Şimdi bu işlemi yapabilmek için yaptığımız elbiseyi kokoşpüskülü:) oyuna dahil edelim.Bu işlemi bluz yapımından takip edebilrsiniz. önemli oyuna dahil etme ekranında your textures were saved diye başlayan elbisenizin isminin olduğu ekranda bir değişiklik yapıyoruz everyday değil formal seçiyoruz Oyuna dahil ettikten sonra kıyafetimizi omuzları kontrol edeceğiz şimdi, Build sims/Build or colone sims/bir sims seçip colone selected sims diyoruz.clotching/everyday seçiyoruz.

Bende hata yok şansıma ilk defa başıma geldi. Herzaman olmaz sürekli alpha, texture üzerinde askılarla oynarımoyuna elbiseyi dahil edip sonra hatalı elbiseyi silerek gel git yaparım. Tasarım medceziri :))) Evet buda önemli hatalı olan elbiseyi silme işleminide anlatayım. Yoksa boşuboşuna yer kaplayacak...


resimde gördüğünüz ekranda Build sims ekranı en altda delete selected part simgesine tıklayın ve gönderin gitsin. Bu arada ben yaptım siz yapmayın. her hatalı elbiseyi silerek çıkın yoksa biriken aynı elbiselerden hatasız olanı silebilirsiniz. Telafisi mümkün bir hata. Şayet olursa load saved projects de elbisemiz duruyor. Dönün ekrana tekrar oyuna dahil edin. Bu kadar ... Şunuda belirtmek istedim Yazımın başında Elbise yapımında son işlemde eteğimizin alt kısmına farklı bir uygulama yapacağız. Böylece size modellemede bir alternatif daha göstermiş olmanın mutluluğuyla bugün rahat bir uyku uyuyabileceğim böyle bir açıklamam var. Size püskül yapmayı göstercektim fakat ronja'nın meshi üzerinde oynamayı kabul etmedi. Her meshle istediğinizi yapamıyorsunuz. ben yinede rahat uyuyacağım çünkü saat 03.28 :))) Ehhh. Şimdi gerçekten bitti ... yeni tasarımlarla buluşmak üzere...