Bu dosyalar yeni başlayanlar için oldukça karışık gelebilir. Bu karışıklığı hemen çözümleyelim.Şimdi ilk dosyayla başlayalım.Kıyafet yapmaya başladığımızda PROJECT'den dosyamızı seçince karşımıza 3 resim çıkıyor. Ben hepimizin kolaylıkla ulaşabileceği Sims2'nin orjinal kıyafetlerinden bu elbiseyi seçerek konuyu anlatmaya çalışacağım.



1.TEXTURE (body~stdMatBaseTextureName)



Evet ilk önce 1. resim olan TEXTURE (body~stdMatBaseTextureName)dosyasını tanıyalım.Bu dosya içindeki ilk resimdir ve bu resmin üzerine ne yapıştırırsak elbilsemizin deseni rengi o olur.

ÖNEMLİ: Texture dosyası modelde değişiklik yapmaz. Sadece desen renk değişikliğini yapabiliriz.

2. ALPHA(body~stdMatBaseTextureName_alpha)



İşte modelde değişiklik yapan dosyamızın içindeki 2. resim.

a. Alpha dosyadaki 2. resimdir.
b. siyah beyazdır
.c. modelde değişiklik yapabileceğimiz dosyadır.

Siyah ve beyazı açalım;resimdeki siyah alan simsimizin tenidir. yani beyaz alanı siyah yaparsak simsimiz karşınız çıplak olarak çıkacaktır. ve anlaşıldığı gibi beyaz alanda kıyafetinin şekli, modelidir. Burada yapabileceğimiz değişikliklerdesınırlıdır.Size gösterdiğim kıyafetin askılarını silebilir yada kollarını oluşturabiliriz. ama bu kolları genişletemeyiz ve eteği daha dar yada daha bol yapamayız. Seçtiğimiz kıayafet meshimizdir ve onun modeli neyse ufak değişikliklerle o modele uygunkıyafet çıkartabiliriz.

ÖNEMLİ; Alpha dosyasında kıyafetin modelinde sadece ufak değişiklik yapabiliriz. Tamamıyla modeli değiştiremeyiz.Bu modelleri değiştirebilmek yada yepyeni meshler yapabilmek için bazı programalar var. Bunu en güzel anlatan site http://www.simstr.com/. buradan detayları öğrenebilirsiniz. Yada farklı meshleri indirebilirsiniz.

3. Kıyafetimize boyut katan resim (body~stdMatNormalMapTextureName)


Bu resmimiz, son resimdir. ve gri renktir. Kıyafetimiz bittikten sonra bu resmin üztüne kopyalarız ve renk ayarlarıyla oynayarak gri yapar ve işlemlerimizisonlandırırız.Bluz yapımında bu işlemin detaylarını bulabirsiniz.
Faydalı olması dileğiyle...