Bugün de sizinle etek yapmayı düşünüyorum. Yalnız bildiğiniz sitelerden farklı olarak size malzemeleri veriyorum ve eteği birlikte yapıyoruz.


gerekli malzemeler,

photo filtre programı

eteğimiz için mesh ; chriko http://www.2-for-u.com/ (thanks for mesh chrico)


önlü ve arkalı etek resmi

Bu resimleri resmi farklı kaydet diyerek kaydedin ve photo filtrede açın.

Hadi başlayalım...Body Shop 'umuzu açıyoruz. Start new projects/create clothing/everyday/buttom/ diyerek eteğimizin meshini seçtikten sonra Export selected textures/EXPORT dan eteğimize isim verip/açılan sayfayı cancel deyip kapatıyoruz.evet eteğimiz işte burada ...C:\Documents and Settings\Belgelerim\EA Games\The Sims 2\Projects\etek Ben etek ismi verdim siz ne isim verdiyseniz dosyamızı açalım

evet yeni başlayanlar için ilk dosyamız texture dosyası düz yeşil.Bu durum sizi korkutmasın ileride anlayacaksınız. Bluz yapımında anlattığım gibi önce alpha dosyasından başlıyoruz. projectten etek dosyasından ikinci resmimiz olan alpha dosyasını Photo Filtrede açıyoruz. sonra eteğimizi selectıon tools/polygon ile kesiyoruz.



Alpha daki sağ taraf eteğimizin önüydü.kestiğimiz eteği buraya yapıştırıyoruz.

Sonra eteğimizin arkasını da yine aynı şekilde kestikten sonra alphadakisol tarafa yapıştırıyoruz. Yapıştırma seçeneğine alternatif olarak size şunu söyleyebilirim ben bu özelliğe çek çekiştir diyorum ama onun bir adı var.Distort :)



evet eteğin arka tarafını yapıştırdıktan sonra paste dedikten sonra yapıştırma işlemi bitmedi gördüğünüz gibiseçili alandasağ tıklayın ve karşınıza çıkan küçük ekrandan transform/distort deyin işte buradan dört tarafındaki kareli alandan çekin çekiştirin ve eteğinizi uygun bir şekildeyapıştırın.sonra save edin ve body shoptan yaptığınız işlemi kontrol edin. etek yazısına basarak son yaptığım işlem güncelleniyor. Eğer aşırı bir hata yoksa son yaptığımız alpha dosyasına sağ tıklayıp copy diyoruzve texture dosyasına (yeşil olan) paste deyip yapıştırıyoruz. sakın resmi kaydırmayın. şimdi alpha dosyasına geri dönelim. Çünkü o resim siyah ve beyaz olmalı. şimdi etekleri beyaza boyuyalım ben magıc wand tool ile eteklersiyah fondan ayırıyorum ve etekleri beyaza boyuyorum. Resme sağ tıklayıp invert selectıon derseniz etek bölümünü boyuyabilirsiniz.Artık alpha dosyamız orjınal renklerine kavuştuğuna göre artık body shopta eteğimiz görünmüştür. Hadi bakalım. Evet bende biraz kemer kısmı orantısız. Sizden ne haber?(etek 17)Ben biraz kemerle oynayacağım. Resime geri dönüp kemeri kesiyorum. texture ye yapıştırıyorum. Biraz boyutuyla oynayıp. yapıştırıyorum. Ama sanırım birazda alphada eteğin arkasıyla oynamak lazım. Kemerden biraz kesiyorum.Save edip Body shoptan kontrol ediyoruz Benim kemerin alphasında biraz oynamam gerekiyor. Eteğin beliden sağ tarafı ölçü alarak kesiyorum. Save edip body shoptan kontrol edelim. Eteğin kemeri büyük mü biraz??? evet kemerimizin boyutunu küçültelim.sol taraftan biraz kumaş alıyorum. sağtarafa yapıştırıyorum. Bunlar benim izlediğim yol güzel görünmesi adına siz dahada pratik ve güzel şeyler yapabilirsiniz.Evet kemeri kesiyorum ve eteğime yapıştırıyorum.Kemerde biraz sıkıntı var. evet eteğin kurdele kısmı bana güzel model verir diye burayı seçtim. 3 adımda resimdeki gibi yapıştırıyorum. photo filtrede resmi sağa,sola,ters döndürme gibi seçenekler var. resimde gösterdim. burayı çok kullanırım.save dedim ve b.shopumuza dönelim. Bence ok!!! gelelim ayakkabıya burada ben ayakkabı bölümünü çabuk geçiyorum ileride ayakkabılar hakkında da detay vereceğim. Benim simsetveli kullanarak pratik işler yapacağız.Ayakkabının bulunduğu yeri düz siyaha boyuyorum. yani siyah rengi yapıştırıyorum. Ortasına da farklı bir renk yapıştırdım.Sizde hayal gücünüzü zorlayın. Enfes şeyler çıkacağından eminim.Bir etek yapımında birlikteydik. Simsetvelle tekrar birlikte olmak dileğiyle hoşcakalın:)))
ps. Bu blogda yapılan tüm bilgilendirmeler bana aittir. Lütfen emeğe saygı...